U prostorijama Ekonomskog instituta Zagreb su u petak, 04.10. predstavljeni rezultati projekta Mapiranje politika i praksi socijalne inkluzije i socijalne kohezije u strukovnom obrazovanju. Radi se o projektu kojem je ciljao istražiti na koji način i u kojoj mjeri postojeći sustav strukovnog obrazovanja (posebice trogodišnji) omogućuje društvenu integraciju učenika strukovnih škola kroz tržište rada i njihovu uključenost u život zajednice, odnosno kako sustav strukovnog obrazovanja adresira rizike socijalne isključenosti i kako bi to sve mogao činiti. Projekt se provodio u 7 zemalja zapadnog Balkana (među ostalim i Hrvatskoj), Turskoj i Izraelu. Nositelj ovog projekta je European Training Foundation (ETF), dok je provedbu njegove istraživačke komponente koordinirao London School of Economics and Political Science (LSE).
Projekt je obuhvaćao dvije dionice: istraživanje praksi socijalne uključenosti u sustavima srednjoškolskog strukovnog obrazovanja u svakoj od uključenih zemalja koju su provodili nacionalni istraživački timovi te komparativnu studiju, koju je proveo LSE istraživački tim. Hrvatsku studiju predstavio je istraživački tim Nikola Buković, Karin Doolan, Natalija Lukić i Teo Matković, dok su komparativnu studiju predstavili William Bartlett i Simona Milio, istraživači LSE-a. Rezultati ovih studija su posebno relevantni u kontekstu javne rasprave o nacrtu Strategije znanosti, obrazovanja i tehnologije, koja će usmjeriti daljnji institucionalni razvoj strukovnog obrazovanja u nadolazećem razdoblju.
Na temelju rezultata hrvatske studije, MMH u suradnji s tri škole koje su sudjelovale u ovom istraživanju (Graditeljska škola u Čakovcu, Mješovita industrijsko-obrtnička škola u Karlovcu te Graditeljska škola za industriju i obrt u Rijeci) do kraja godine provodi prilagođene intervencije koje ciljaju unapređenju rada škola u području socijalnog uključivanja kroz program Centara znanja Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva.