- Rezultati istraživanja i dalje pokazuju visok stupanj apolitičnosti mladih kao i nisku participaciju u životu zajednice. Stavovi mladih su konzervativniji i isključiviji od starijih generacija. Prisutni akteri Građanski odgoj i obrazovanje vide kao put ka promjeni te situacije.
- Željene promjene se mogu dogoditi uz nužan sinergijski rad širokog spektra aktera. Druga eksperimentalna godina (2013/2014.) ključna je za pripremu sustavne provedbe, a ohrabruje činjenica da postoji suradnja motiviranih dionika svih razina koji su spremni zajedno djelovati.
- Nužno je da donositelji odluka u suradnji s drugim akterima donesu Akcijski plan pripreme u školskoj godini 2013/2014. do obveznog uvođenja 2014/2015.
- Nužni preduvjeti za sustavno uvođenje GOO-a su: osposobljavanje nastavnika, pravovremeno planiranje financija i priprema nastavnih materijala.
- Nastavnici koji se nisu dodatno osposobili i usavršavali za provođenje GOO-a osjećaju se nezainteresirano i nepripremljeno za izvođenje GOO-a. Uključeni nastavnici puno su napredovali uz učenike kroz zadnju godinu, razvijajući vlastite komunikacijske vještine i građansku kompetenciju što je posredno dovelo i do unaprjeđenja odnosa u pojedinim kolektivima.
- Prvi rezultati praćenja (koje provodi NCVVO) pokazuju da je u eksperimentalnoj godini došlo do usustavljivanja sadržaja GOO-a i širenja utjecaja te je nužno da sustav poprati taj rast i osigura uvjete za strateški nastavak ovog rada. Kad se mlade nauči kako se aktivirati, oni to jako dobro prihvaćaju i izlaze iz pasivnosti, uključuju se najradije u rad lokalne zajednice.
- Sveučilišta moraju imati zadatak razvoja ukupne demokratske kulture čitavog društva što zahtjeva promjenu paradigmi Sveučilišta koje se danas prilagođava tržištu rada, a zanemaruje se ta civilna misija Sveučilišta. Stvaranje resursnog istraživačkog i nastavnog centra na razini Sveučilišta, interdisciplinarnog programa obrazovanja budućih nastavnika, kao i informiranja o građanskom odgoju i obrazovanju svih studenata trebaju postati prioritetom na visokoškolskoj razini.