Predstavnica Mreže mladih Hrvatske Ankica Milić sudjelovala je na predstavljanju rezultata i javnoj raspravi na temu "Obrazovanje za održivost: Gdje smo i što još trebamo napraviti?" koja se održala 4. listopada u organizaciji Foruma za slobodu odgoja i Zelene akcije.
Rezultati istraživanja pokazali su dominaciju ekološkog i društvenog aspekta održivog razvoja naspram ekonomskog aspekta a te poticanje vrijednosti više nego vještina. Evidentan je nedostatak sadržaja koji potiču dugoročno razmišljanje, planiranje.
Preporuke iz istraživanja idu u smjeru: stručnog usavršavanja, kvalitetnog vrednovanja, interkulturalnog i kroskurikularnog pristupa, uključivanje aktivnu komponente, nove teme u nastavni, suradnja s OCD-ima, aktivniji kurikulum koji potiče kritičko razmišljanje i djelovanje u zajednici itd. Istraživačko izvješće dostupno je ovdje.
Mladen Domazet u ime Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu predstavio je komperativni (informativni) pregled u 9 zemalja ističući kako je ekološki otisak u svakoj zemlji iznad mogućnosti. Preporuke iz Tbilisija nalažu da se trebaju osnažiti mladi ljudi za obrazovanja ze održivi razvoj jer su oni nositelji promjena; zatim da se trebaju potaknuti partnerstava između vladinih agencija, organizacija civilnog društva i drugih. Prioriteti se vide u održivoj poljoprivredi, vodnim resursima i promjeni klime.
Za vrijeme diskusije raspravljalo se o sukobu vrijednosti u kojem se traži da se bude solidaran a opet se potiče efektivnost i tržište. Postavljalo se pitanje kako manje trošiti, kako balansirati između racionalizacije i koooperacije, gdje je nestao u odgoj u "odgoj i obrazovanje", što je s praćenjem sustava i slično.