Ovdje možete vidjeti primjere jednostavnih radionica i treninga koje su članovi/ce platFORMATa osmislili i koje često održavaju. Možete se upoznati s nekim od tema kojima se bavimo te načinima rada.
Uvod u aktivno sudjelovanje mladih
Sudjelovanje mladih podrazumijeva koncept sudjelovanja mladih u donošenju odluka te je oblik partnerstva između mladih i odraslih (donosioca odluka). Nije dovoljno samo reći da li mladi sudjeluju i ne sudjeluju u procesima i donošenju odluka. Postoji više razina sudjelovanja (uključenosti) i preuzimanja odgovornosti, ovisno o lokalnoj situaciji, resursima, potrebama i razini iskustva. Kad se priča o sudjelovanju mladih potrebno je pričati i o sudjelovanju u čemu?!
Ujedinjeni narodi 2006 godine su razvili područja projekata/programa sudjelovanja mladih i svrstali ih u četiri kategorije:
- ekonomsko sudjelovanje – vezano na zaposlenost, rad, ekonomski razvoj, suzbijanje siromaštva,
- političko sudjelovanje - obzirom na autoritet i vlade, javne politike, utjecaj na raspodjelu sredstava na raznim razinama i sl.,
- socijalno sudjelovanje – uključenost u život lokalne zajednice, odgovaranje na lokalne probleme i izazove,
- kulturno sudjelovanje – s obzirom na razne oblike umjetnosti i izražavanja (vizualno, glazba, film, ples, itd.)
Vijeće Europe je usvojilo Revidiranu Povelju o sudjelovanju mladih u životu lokalne i regionalne sredine koja daje smjernice lokalnim i nacionalnim vlastima o obavezi uključivanja mladih.
Modul je namijenjen voditeljima, mladim liderima i aktivistima udruga mladih i za mlade koji žele upotpuniti svoje znanje o aktivnom sudjelovanju mladih i dobiti nova saznanja i reference za daljnji rad na ovoj temi te primjenu u svojim aktivnostima.
CILJEVI
- promišljanje o različitom razumijevanju, konceptu i dimenzijama sudjelovanja mladih,
- kritičko promišljanje o aktivnom sudjelovanju u društvu,
- osnaživanje mladih na kreativno iskorištavanje vlastita potencijala za pozitivne društvene promjene i prihvaćanje odgovornosti za razvoj zajednica.
TEME
- aktivno sudjelovanje mladih u društvu (definicije, dileme),
- razine i oblici sudjelovanja mladih,
- osobna iskustva s aktivnim sudjelovanjem.
TRAJANJE
jednodnevna radionica u trajanju od 6 sati
Politike za mlade - Sudjelovanje mladih u razvoju zajednice
Politika za mlade predstavlja skup načela, vrijednosti, stavova, ciljeva i akcija u svrhu poboljšanja kvalitete života društvene skupine mladih; najčešće je materijalizirana u strateškom dokumentu tj. nacionalnom ili lokalnom (gradskom, općinskom ili županijskom) programu za mlade. Kvalitetna politika za mlade primarno je odgovornost lokalnih vlasti međutim mladi i njihovi načini organiziranja neposredno mogu utjecati vlastitim interesom i participacijom na kvalitetu te politike.
Modul je namijenjen mladim liderima iz savjeta mladih, udruga mladih i drugih oblika organiziranja mladih te predstavnicima jedinica lokalnih i područnih samouprava.
CILJEVI
- upoznati sudionike s konceptom nacionalne i lokalne politike za mlade te institucionalnim okvirom razvoja politike za mlade,
- upoznati sudionike s oblicima organiziranja mladih i sudjelovanja mladih u razvoju kvalitetne politike za mlade i unapređenja kvalitete života mladih u zajednicama,
- potaknuti mlade na širu suradnju mladih i lokalne uprave i samouprave,
- osnažiti mlade na aktivnu društvenu participaciju.
TEME
- politika za mlade – koncept, elementi, izazovi,
- oblici sudjelovanja mladih i organiziranja mladih,
- konkretni primjeri iz prakse,
- osobna iskustva s razvojem politike za mlade.
TRAJANJE
jednodnevna radionica u trajanju od 6 sati do 4-dnevnog treninga
Uvod u strateško planiranje
Strateško planiranje je proces i metoda upravljanja u svrhu prilagodbe okolini koja se mijenja, a provode ga lokalne samouprave, državna uprava, institucije javnog sektora, udruge i tvrtke. Strateško planiranje je proces utvrđivanja sadašnjeg stanja i željenog budućeg stanja, tj. određivanja dugoročnih ciljeva organizacije i utvrđivanje najboljih načina za ostvarivanje tih ciljeva, Strateški plan kao dokument odgovara na pitanja: Gdje smo sada? Gdje želimo ići?, Kako to ostvariti?
Modul je namijenjen voditeljima i menadžerima udruga mladih i za mlade koji žele naučiti što je strateško planiranje i upoznati se s njegovim alatima. Modul je prilagođen organizacijama koje imaju strateški plan i pripremaju se za reviziju istog kao i za organizaciju koje se po prvi put pripremaju za izradu strateškog plana.
CILJEVI
- upoznavanje s procesom strateškog planiranja,
- upoznavanje s metodologijom strateškog planiranja,
- razvijanje vještina i znanja za korištenje alata za izradu strateškog plana,
- izrada strateškog plana organizacije i njegova revizija.
TEME
- trateško planiranje kao proces i metoda,
- planiranje strateškog planiranja (tko sve treba biti uključen, dinamika, potrebni resursi i sl.),
- analiza stanja i okruženja (SWOT, analiza dionika, analiza projekata i programa i sl.),
- vizija, misija i vrijednosti,
- strateški ciljevi (opći i posebni) i definiranje prioriteta,
- operativni plan,
- praćenje, revizija i evaluacija.
TRAJANJE
dvodnevna radionica u trajanju od 6 do 12 sati
Suradnja i procesi donošenja odluka
Tema ovog modula tiče se principa i modela suradnje te načina i oblika sudjelovanja mladih u procesima donošenja odluka. Suradnja i donošenje odluka dio su grupnih procesa izgradnje zajedničkih ideja i vizija uz konstruktivnu i ravnopravnu komunikaciju i odnose. Modul stavlja u fokus načine suradnje kroz konkretne primjere te kvalitetu i korisnost grupne dinamike u zajedničkim procesima donošenja odluka. Naglasak je na sudioničkoj demokratskoj praksi.
Modul je namijenjen mladim liderima iz savjeta mladih, udruga mladih i drugih oblika organiziranja mladih te predstavnicima jedinica lokalnih i područnih samouprava.
CILJEVI
- Poticanje sudionika na razvijanje raznolikih načina suradnje,
- Osnaživanje sudionika na participativne procese razmjene i izgradnje zajedničkih ideja,
- Poticanje sudionika na primjenu modela suradnje između mladih i predstavnika vlasti te mladih i oblika organiziranja međusobno,
- Razvijanje modela uključivanja mladih u procese donošenja odluka na razini zajednica,
- Poticanje opće društvene i političke participacije mladih.
TEME
- Načini i modeli suradnje – prednosti i dileme,
- Procesi donošenja odluka – modeli, principi i poteškoće,
- Primjeri iz prakse.
TRAJANJE
jednodnevna radionica u trajanju od 6 sati do 2-dnevnog treninga
Europsko građanstvo u svakodnevnom životu mladih
Vijeće Europe i Europska komisija postavili su "europsko (aktivno) građanstvo" top prioritetom u svojem partnerskom sporazumu o europskim usavršavanjima osoba uključenih u rad mladih. OK, poznajem koncept ali što ću ja s time? Zapravo što će to meni? Što meni taj koncept predstavlja u svakodnevnom životu kao mladoj osobi i/ili kao predstavniku strukture koja okuplja mlade? Tema ovog modula tiče se principa i modela suradnje te načina i oblika sudjelovanja mladih u procesima donošenja odluka. Suradnja i donošenje odluka dio su grupnih procesa izgradnje zajedničkih ideja i vizija uz konstruktivnu i ravnopravnu komunikaciju i odnose. Modul stavlja u fokus načine suradnje kroz konkretne primjere te kvalitetu i korisnost grupne dinamike u zajedničkim procesima donošenja odluka. Naglasak je na sudioničkoj demokratskoj praksi.
Modul namijenjen predstavnicima udruga mladih i pojedincima koji rade u ovom području te bi željeli produbiti svoja znanja o istom te steći praktične vještine.
CILJEVI
- pojasniti pojmove vezane uz koncept Europskog građanstva i Europskih institucija,
- poticanje na promišljanje o značenju i utjecaju europskih procesa i politika vezanih za Europsko građanstvo na svakodnevni život mladih i na organizirani rad mladih,
- stjecanje vještina za korištenje europske dimenzije za javno zagovaranje.
TEME
- Pristup i koncept Europskog građanstva (Vijeće Europe vs Europska Unija),
- Europske institucije i zagovaranje za pitanja mladih,
- Europsko građanstvo na lokalnoj razini, što i kako dalje.
METODOLOGIJA
Sukladno principima neformalnog učenja i ciklusa iskustvenog učenja, trening će biti dinamična kombinacija teoretskih izlaganja, rasprava, individualnih i grupnih promišljanja, rada u malim skupinama, radu na primjerima iz prakse te simulacijama.
TRAJANJE
dvodnevni trening u trajanju od 6 sati efektivnog rada
Unapređenja sustava financijskog upravljanja za neprofitne organizacije
Edukacija za osobe koje upravljaju organizacijom (donosioci odluka) i osobe koje na dnevnoj razini rade s financijama (operativci) u organizacijama
CILJEVI:
- Upoznati sudionike s osnovama neprofitnog poslovanja (računovodstvo i knjigovodstvo)
- Upoznati sudionike sa zakonskim obavezama financijskog planiranja i izvještavanja te implementacija istog u praksi sudionica
- Pružiti primjere i razmijeniti iskustva financijskog planiranja i praćenja projektnih financija
- Istražiti i razmjeniti iskustva o financijskim sustavima organizacija te o načinima osiguranju likvidnost organizacije
- Pružiti podršku sudionicima s primjerima iz prakse i direktne konzultacija s knjigovodstvenim servisom specijaliziranim za neprofitno računovodstvo
TEME:
- Modul NEPROFITNO KNJIGOVODSTVO (za donosioce odluka i za operativce u organizacijama): Uvod u neprofitno računovodstvo, Praske u knjigovodstvima i računovodstvima neprofitnih organizacija, Obavezne i pomoćne knjige, Uloge i odgovornosti
- Modul FINANCIJSKO PLANIRANJE I IZVJEŠTAVANJE (za donosioce odluka i za operativce u organizacijama): Financijsko planiranje - zakonski okvir, metodologija izrade, izmjene financijskog plana; Financijsko izvještavanje – struktura i zakonske obaveze, tumačenje elemenata za nefinancijaše u organizacijama, što se to ne vidi u financijskom izvještaju
- Modul UPRAVLJANJE PROJEKTNIM FINANCIJAMA (za operativce u organizacijama): Proračun projekta – struktura, elementi, logika izrade; vrste proračuna sukladno donatorima – ESF, NZRCD; UNICEF, državni proračun, paušalni proračuni europskih programa poput CERV, Erasmus+…; metodologija praćenja troškova, predfinanciranje i sufinanciranje, saldo po projektima, tečajne razlike
- Modul ORGANIZACIJSKE FINANCIJE U PRAKSI (za operativce): interne tablice i financijski sustavio organizacija; praćenje tijeka novca; troškovi i njihovo prikazivanje i praćenje (što se smije i mora, što se ne smije, a što se ne može vezano uz profil osoba za koje se vežu troškovi: volonteri, zaposlenici, članovi, sudionici, suradnici); najčešće pogreške i preporuke iz prakse
TRAJANJE:
Četverodnevni trening u ukupnom trajanju od 20 sati edukacije.
Radionica o provedbi projekata za organizacije civilnog društva
Edukacija za zaposlenike i volontere iz udruga koji rade na provedbi projekata kao projektni voditelji, suradnici ili održavaju projekt kroz financijskog praćenje i/ili stručnu i logističku podršku. Edukacija je pogodna za s višegodišnjim iskustvom u vođenju projekata na nacionalnoj i međunarodnoj razini (višegodišnji projekti, veliki konzorciji, raznovrsni donatori), ali i za osoba koje su se nedavno pridružili udruzi te tek stječu svoja prva projektna iskustva.
CILJEVI:
- Predstaviti ciklus projektnog upravljanja s naglaskom na fazu provedbe, praćenja i evaluacije aktivnosti i cijelog projekta
- Istražiti ključne sudionike u upravljanju projektima s naglaskom na kompetencije, uloge i odgovornosti voditelja projekta
- Upoznati s on-line i off-line alatima za projektno upravljanje i zajednički rad na projektima prilagodljivim udrugama
- Razmijeniti iskustva rada u timu u organizaciji i u (međunarodnim) konzorcijima (tipovi timova, izgradnja tima i grupna dinamika, očekivanja)
- Pružiti primjere i razmijeniti financijskog planiranja i praćenja projektnih financija iz perspektive voditelja projekta
TEME:
- Što je projekt, a što je uspješan projekt?
- Što je projektni ciklus?
- Tko je sve zainteresiran za naš projekt?
- Koji su zadaci i uloge voditelja projekta u raznim fazama projektnog ciklusa?
- Izazovi i uobičajene pogreške voditelja projekata?
- Iskustvo rada u timu na provedbi projekata (upravljanje timom, odabir članova tima, stilovi vođenja, formiranje tima i grupna dinamika, očekivanja)
- Monitoring kvalitete i evaluacija provedbe i rezultata projekta
- Alati i prakse za upravljanje projektima, za komunikaciju, dokumentiranje, zajednički rad na rezultatima
- Praćenje i razumijevanje proračuna
- Manje i veće izmjene i prenamjene – kada i kako se rade?
TRAJANJE:
6 sati edukacije kroz 1-2 dana